Bedrijfsfilm laten maken

Onlangs is bij mij op kantoor gewerkt aan een bedrijfsfilm. Alle medewerkers, waaronder ikzelf, hebben daar met veel plezier aan meegewerkt. De film werd opgenomen op diverse prominente locaties binnen ons hoofdgebouw, zoals de kantine en de vergaderzaal, maar ook in het kantoor van de baas en de parkeergarage. Voor het proces begon, zijn we ingelicht door onze hoogste leidinggevende. Een bedrijfsfilm laten maken doe je niet elke dag, dus ze wilde haar bewegingredenen helder naar ons communiceren. Er werden drie punten aangehaald:

  • Het visitekaartje van een bedrijf
  • Het overbrengen van een kernboodschap
  • Investeren in innovatie

Er was besloten een bedrijfsfilm te laten maken omdat dit kon dienen als visitekaartje van het bedrijf. De film zou vertoond worden op grotere evenementen, waar we nu telkens een nieuwe film voor lieten maken. De idealen van onze firma konden in de film duidelijk naar voren komen. Eén daarvan was de betrokkenheid van het personeel, waardoor wij ook allemaal voor de camera moesten verschijnen. De film zou het bedrijf dus promoten; de baas had niet zomaar besloten een bedrijfsfilm te laten maken, maar daar was op meerdere lagen over nagedacht. Een tweede reden was het overbrengen van onze kernboodschap. Intern werd daar regelmatig over gesproken, maar eigenlijk communiceerden we dat niet voldoende naar de buitenwacht. We hoorden steeds vaker van onze klanten dat ze niet precies wisten wat onze belangrijkste dienst was, of wat ze konden verwachten wanneer ze met ons in zee gingen. Even voor wat achtergrond, we werken in de computerautomatisering. Het is dus van groot belang dat de klant weet dat hij bij ons een server kan halen, maar ook weet dat wij ervoor zorgen dat die server altijd online is. Wij willen dat de klant tevreden is en daar doen we alles voor!

Bedrijfsfilm laten maken: investeren in innovatie

Tot slot was er nog een laatste reden waarom het bedrijf besloot een bedrijfsfilm te laten maken: innovatie. In onze sector is het van groot belang om innovatief te zijn. Je moet klanten duidelijk maken dat je altijd werkt met de meest optimale oplossing van dat moment. Dat kan een bepaald programma zijn, een bepaald onderdeel, of een bepaalde manier van werken. We hebben dus ook een bedrijfsfilm laten maken om aan te tonen dat we innovatief zijn op het gebied van marketing. In plaats van een tekst op een pagina, krijgt de bezoeker van de site een goed uitgedachte campagne te zien. Zo besluit de bezoeker eerder om contact op te nemen, of tot een bestelling over te gaan. We hebben een paar dagen terug het resultaat van de film gezien en ik moet zeggen: het resultaat mag er zijn! Een bedrijfsfilm laten maken kost even wat tijd, ook voor het personeel, maar uiteindelijk zijn de baten vele malen groter dan de kosten. Wil jij ook een bedrijfsfilm laten maken? Kijk dan eens naar The Dutch Creative Group. Op hun site, thedutchcreativegroup.com, lees je meer over de films die dit bedrijf maakt en over hun werkwijze. Wij waren zeer tevreden met de communicatie tijdens het proces en met het eindresultaat!

Een compleet pakket

Bij The Dutch Creative Group kun je niet alleen een bedrijfsfilm laten maken. Het bedrijf kan namelijk ook helpen bij het opnemen of uitdenken van tal van andere soorten video’s, zoals animaties en reclames. Ook kun je terecht voor indrukwekkende fotoreportages, of het bewerken van bestaand beeldmateriaal. Ook voor webdesign ben je aan het juiste adres. Ga dus snel naar bovenstaande site en neem contact op. De klantenservice helpt je graag verder!  

Reageren is niet mogelijk