Is uw ZZP administratie eigenlijk wel op orde?

“Bent u zelfstandig zonder eigen personeel en dus een ZZP’er? Dan werkt u wellicht op freelancebasis bij diverse bedrijven. Sterker nog, om aan uw ZZP-status te voldoen is het noodzakelijk dat u ieder jaar bij de aangifte aan kunt tonen dat u minstens voor twee verschillende opdrachtgevers hebt gewerkt. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat u een normale parttime baan hebt en daarnaast als ZZP’er zo nu en dan een klusje opknapt. Zo zijn er vele klusjesmannen, schilders maar ook schrijvers en IT’ers voor zichzelf begonnen. Misschien had u opstartproblemen maar gaat het u nu eigenlijk erg voor de wind. Gaat het zelfs zo goed dat u die andere vaste baan niet eens meer nodig hebt? Het is zeker in dat geval zaak om de ZZP administratie uit te besteden. Misschien hebt u het idee dat u de ZZP administratie nog wel in handen hebt. Als u bijvoorbeeld eens in de maand een klus van een paar dagen onderneemt dan kunt u doorgaans zelf wel een overzicht maken van kosten en baten, van uw omzet, de winst en de uitgaves. Maar als u vrijwel fulltime werkt dan betekent dit dat u de ZZP administratie in uw vrije avonduren of zelfs in het weekend moet doen. veel ZZP’ers kampen met het probleem dat ze al snel 50 à 60 uur in de week werken. Dat is niet alleen slecht voor uw gezondheid en uw gemoed, ook uw sociale leven gaat daar onder lijden. Hoe gaat het eigenlijk tussen u en uw partner? Kortom: ga de ZZP administratie eens uitbesteden en kijk snel op bureauhenkdijkman.nl.

Bedenk goed dat er veel tijd in een ZZP administratie gaat zitten

Wilt u graag gedeeltes of misschien wel de gehele ZZP administratie aan een professional uitbesteden die voor diverse zelfstandigen tegelijkertijd de administratie bij kan houden met behulp van geavanceerde computersystemen? Dan bent u bij ons aan het juiste adres. Het is daarbij altijd aan u om te bepalen hoever u wilt gaan. Dus in hoeverre u de ZZP administratie uit handen geeft. U hoeft zich in ieder geval geen zorgen te maken over salarisadministratie of ziekteverzuim want u bent immers de enige werknemer. Maar u hebt wellicht wel hulp nodig bij de boekhouding of belastingtechnische aspecten. Wellicht komt u in aanmerking voor een tegemoetkoming of de aanvraag van een toeslag om het u wat gemakkelijker te maken. Ook dit zijn taken die bij de ZZP administratie horen en waarvan we ons goed kunnen voorstellen dat u ons om advies vraagt. Sterker nog, we kunnen dergelijke aanvragen opstellen zodat u hier verder geen omkijken meer naar hebt. Dat maakt trouwens het invullen van de aangifte voor de inkomstenbelasting en de aangifte van de omzetbelasting een stuk eenvoudiger. Reken er trouwens maar op dat we u ook bij de aangiftes verder zullen helpen. Dit is dan ook een full service bureau en dat betekent dat u de gehele ZZP administratie, mits u dat wenst, aan ons kunt uitbesteden.

  • Ook het maken van de jaarrekening valt daaronder,
  • Net als het inboeken van kosten en inkomsten,
  • Overigens staat ons kantoor ook klaar voor de MKB-sector en voor grote ondernemingen.

We helpen u graag bij de administratieve rompslomp

Wilt u weten wat het uitbesteden van uw ZZP administratie u precies kan gaan kosten? Kijkt u dan snel op de website want daar vindt u de tarieven. Smaakt het naar meer? Bel of stuur eens een e-mail zodat we uw prangende vragen direct kunnen beantwoorden en u wellicht kunnen uitnodigen voor een eerste advies- en kennismakingsgesprek. In Amersfoort staat de koffie voor u klaar.”

Reageren is niet mogelijk