Conversie optimalisatie

Heb jij je voor jouw bedrijf wel eens beziggehouden met conversie optimalisatie? Veel bedrijven denken over dit soort zaken helaas te weinig na. Zij weten wel dat het belangrijk is om een website te hebben, eventueel met webshop als dit past bij het soort onderneming, maar vaak wordt hier vervolgens te weinig mee gedaan. En dat is zonde, want dan loop je dus echt veel potentiële omzet mis. Conversie optimalisatie is een van de zaken die je kunt ondernemen om ervoor te zorgen dat jij meer resultaat haalt uit jouw online activiteiten. Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog andere stappen die je zou kunnen zetten om meer resultaten te boeken. Denk dan aan zoekmachine optimaliseren, om er zo voor te zorgen dat je een hogere positie bereikt in bijvoorbeeld de zoekresultaten van Google. Ook online marketing kan natuurlijk een manier zijn om jouw online afzet te vergroten. Er zijn dus verschillende stappen die je kunt zetten wat dit betreft, maar je moet conversie optimalisatie zeker niet vergeten!

Wat is conversie optimalisatie?

Wat is nu conversie optimalisatie? Het gaat er hierbij om ervoor te zorgen dat je zoveel mogelijk je doel bereikt dat je had toen jij je webpagina begonnen bent. Nu zal niet iedereen een even duidelijk beeld hebben gehad van wat het doel eigenlijk was met de site. Als jou dat zelf ook niet helemaal duidelijk is, ga dit dan eerst een voor jouzelf na. Wil jij vooral zoveel mogelijk artikelen verkopen via jouw webshop? Dan is jouw doel met de conversie optimalisatie dus het verhogen van de verkoop van artikelen. Maar je kunt ook een heel andere doelstelling hebben. Gaat het bijvoorbeeld om een pagina van een evenementenbureau of een galerie, dan is de kans groot dat jij met de webpagina vooral voor ogen had om zoveel mogelijk mensen te informeren over evenementen of nieuwe tentoonstellingen. Dit kan natuurlijk heel goed via een nieuwsbrief, dus je zult bezoekers zoveel mogelijk willen overtuigen om zich hiervoor in te schrijven. Een andere doelstelling kan zijn om geïnteresseerden offertes aan te laten vragen, dit kan bijvoorbeeld voor een architectenbureau of een bouwbedrijf heel goed het doel zijn. Bepaal dus eerst wat jij eigenlijk wilt bereiken met je website, dan weet je ook waar de conversie optimalisatie zich op moet richten.

Laat specialisten aan de slag gaan

Heb jij dit bepaald, dan kan er aan de slag worden gegaan met de conversie optimalisatie. Hiervoor kun je het beste echte specialisten inschakelen, zoals de mensen van Inventus. Zij kunnen dan aan de slag gaan met jouw site, om ervoor te zorgen dat je hier zoveel mogelijk het gewenste resultaat uit behaalt. Dit kunnen zij op verschillende manieren doen, bijvoorbeeld met behulp van:

  • A/B testing
  • usability testing
  • expert review

Hierbij wordt er onder meer gekeken naar hoe jouw site ingedeeld is. Kunnen bezoekers snel vinden waar ze naar op zoek zijn? Is de indeling duidelijk? En komen ze gemakkelijk terecht op de doelpagina, bijvoorbeeld de plek waar zij een offerte-aanvraag kunnen doen? Er zullen uit deze tests zeker verbeterpunten komen en dan kunnen de specialisten aan de slag gaan met de conversie optimalisatie. Zij kunnen dan de obstakels die ervaren worden uit de weg ruimen, de indeling verbeteren of de kleuren aanpassen – wat er ook maar nodig is om ervoor te zorgen dat mensen die aankoop doen, zich inschrijven of een aanvraag doen. De experts van Inventus hebben hier veel ervaring mee en kunnen daardoor zeker op een zeer efficiënte manier aan de slag gaan met de conversie optimalisatie voor jouw website!

Reageren is niet mogelijk