Ontdek de mening van je klanten via een onderzoeksbureau

Wat gaat er om in de hoofden van je klanten? Kun je vertrouwen op de glimlach van een klant in de winkel? Wat denkt hij of zij echt? Is de klant tevreden of kun je na de verkoop een negatieve recensie verwachten? Het is af en toe erg lastig om te ontdekken wat de klanten vinden van de service, de producten die je verkoopt, je personeel, et cetera. Maar het gaat niet alleen maar om de mening van de klanten natuurlijk. Je bent wellicht ook nieuwsgierig naar wat je eigen werknemers vinden van bijvoorbeeld de manier waarop er leiding wordt gegeven of de organisatie binnen een onderneming. Je kunt de mening van klanten en werknemers niet altijd even gemakkelijk achterhalen. Je kunt zelf een paar mensen vragen wat zij vinden, maar een dergelijke steekproef is natuurlijk veel te klein. Daarnaast is het maar de vraag of de mensen die je vraagt binnen deze steekproef ook echt een oprecht antwoord geven. Dus al met al is het eigenlijk een verspilling van tijd als je zelf een x aantal mensen gaat vragen. Je krijgt hooguit inzicht in de mening van een paar mensen (als ze inderdaad oprecht antwoord geven), maar een dergelijke kleine steekproef geeft je geen algemene informatie over het merendeel van de klanten of werknemers. Dit betekent echter niet dat je iedereen moet vragen. Binnen de statistiek is het zo dat je een bepaald percentage moet ondervragen van een totale populatie. Je moet zorgen voor voldoende spreiding binnen de steekproef, zodat je een normale verdeling krijgt. Dit alles kan een onderzoeksbureau voor je regelen. Als je namelijk een onderzoeksbureau inschakelt, dan kan dit bureau een enquête verspreiden onder genoeg mensen, zodat je een goed beeld krijgt van de algemene mening onder de klanten en/of medewerkers. Je leert dus niet wat de mening is van alle specifieke werknemers of klanten. Je krijgt juist een algemeen beeld van wat er leeft onder je werknemers. Op basis van slimme vragen met bijvoorbeeld met schaal van 1 op 5, kun je gemakkelijk te weten komen of de mening betreffende een bepaald onderwerp positief of negatief is. Het kan ook zo zijn dat veel klanten over een bepaald thema geen mening hebben. Dat geeft je natuurlijk ook informatie. Een onderzoeksbureau kan dit dus allemaal in kaart brengen. Wat er precies in kaart gebracht moet worden, dat kun je bespreken met het onderzoeksbureau. Mocht je op zoek zijn naar een bureau dat jou kan helpen bij het opstellen van een onderzoek, dan ben je bij DUO Marketresearch aan het juiste adres.

De onderzoeken van het beste onderzoeksbureau in Nederland

Zoals hierboven al is gebleken kun je verschillende onderzoeken uit laten voeren. Je kunt klanten vragen naar hun tevredenheid, maar je kunt ook je eigen werknemers vragen wat hun mening is over de gang van zaken op kantoor. Daarnaast kun je ook een enquête op laten stellen om te achterhalen wat het imago is van je bedrijf. Al dit soort enquêtes kun je organiseren met behulp van het onderzoeksbureau DUO Marketresearch. Je kunt hier dus terecht voor verschillende soorten onderzoeken. Hierbij kun je denken aan:

  • Klanttevredenheidsonderzoek
  • Marktwerkerstevredenheidsonderzoek
  • Imago onderzoek
  • Ledenonderzoek

Verder kun je op de site kijken wat er allemaal mogelijk is. Je kunt bijvoorbeeld speciale onderzoeken aanvragen voor de gemeente of voor je vereniging. Het betreft dus niet alleen maar bedrijven waar een onderzoeksbureau jou bij kan helpen.

Snel contact met DUO Marketresearch

Wil je contact opnemen met dit onderzoeksbureau, dan kun je uiteraard altijd even een mailtje sturen. Bellen kan ook en voor meer informatie kun je altijd een kijkje nemen op de site https://www.duomarketresearch.nl/.

Reageren is niet mogelijk